|
|
 |
Allmänna köpvillkor
1. Köp
2. Leveranstid
3. Leveranssätt och fraktkostnad
4. Outlösta paket
5. Betalning
6. Ångerrätt
7. Garanti
8. Reklamationsrätt
9. Reklamation
10. Ansvarar för fel
11. Support
12. Pixelpolicy
-
Köp
Vid beställning över Internet träffas avtal om köp först när SWEDX AB
bekräftat beställningen till Kunden. Bekräftelsen görs normalt senast
24 timmar efter att beställningen mottagits. Efter fredag,
helgdagsafton och helgdag sker bekräftelse senast klockan 18.00 första
följande vardag
Orderns giltighet
Order inlämnade via Internet är giltiga när orderbekräftelse är
mottagen av kund. Orderbekräftelse sänds ut via e-post. Vid beställning
per telefax eller brev sänds tillsvarande orderbekräftelse skriftligt
eller via e-post. Vid inläggning av en order accepterar köparen att
följa SWEDX försäljningsvillkor. En order/beställning är giltig tills
det att varan är avbeställd och att SWEDX skriftligen meddelat kunden
(via e-post) om att ordern är annullerad
-
Leveranstid
Leverans av varor som finns på vårt huvudlager sker normalt samma dag
eller senast vardagen efter att vi har mottagit Din betalning
I det fall en vara är slut såld, kan leveranstiden bli något längre.
Meddelande om eventuella avvikelser får Du i samband med
orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt göra en avbeställning
alternativt ändra Din beställning
-
Leveranssätt och fraktkostnad
SWEDX väljer fraktsätt och står fria att välja fraktbolag. Köparen kan
även själv välja önskad fraktform. Eventuella merkostnader på grund av
detta betalas av köparen. Alla kostnader i förbindelse med frakt
betalas alltid av köparen
Fraktkostnaden redovisas i "kassan" innan Du bekräftar Din beställning
-
Outlösta paket
För outlösta paket debiteras frakt och expeditionsavgift på 450 kr
-
Betalning
Fakturera Mig: Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag, med betalningsvillkor 14 dagar. En faktura följer med i paketet och du betalar enkelt till BankGiro eller PlusGiro. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Högsta kreditgränsen som medges är 50 000 kr både för privatpersoner och företag. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna. Läs mer om Klarna och tjänsten Fakturera mig!
Delbetalning: Vi erbjuder i samarbete med Klarna möjlighet till delbetalning i 3, 6, 12 eller 36 månader för belopp över 2000. Enkelt och smidigt! Du gör din ansökan om delbetalning här i kassan i samband med ditt köp. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett alternativt betalningssätt. Delbetalning är endast tillgängligt för privatpersoner och ordern levereras enbart till din folkbokförda adress. Läs mer om Klarna och tjänsten Dela upp betalningen!
SWEDX erbjuder flera betalningsalternativ
Betalning med konto/kreditkort: Använd vår on-line butik för att betala din beställning via konto/kreditkort
Förskottsbetalning Vänligen betala summan angiven i betalningsbekräftelsen till
Bankkonto - SEB |
5231-1023934 (Rekommenderas för snabbare orderhantering) |
Plusgiro |
155237-1 |
IBAN SEK |
SE8250000000052311023934 |
IBAN USD |
SE2550000000055018216875
|
IBAN EURO |
SE7850000000055018216891 |
Bank |
Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) |
Bank adress |
Box 4044. 102 61 Stockholm. SWEDEN
|
Swift |
ESSESESS |
-
Ångerrätt
Ångerrätt - gällande privatpersoner (gäller endast postorder/Internetförsäljning)
SWEDX följer i Sverige reglerna i Konsumentköplagen/Distansavtalslagen
gällande avbeställning av köp. Du har som konsument 14 dagars öppet
köp, från det att du tagit emot varan. Varor skall returneras med post
eller personligen kompletta och i originalförpackning och i samma tillstånd som de
levererades. Eventuell returporto för varan
står kunden för
Varor som returneras i enlighet med lagen om ångerrätt, varorna skall
återsändas i originalemballage med alla tillbehör i samma skick
ni mottagit varan (förpackningen får öppnas och produkten kan testas). Om detta inte sker, kan det medföra en förlängd
behandlingstid tills dess att alla delar är tillbaka levererade. Vid
retur av varor är det kunden som betalar retur fraktkostnaden. Vid
korrekt genomförd retur enligt Konsumentköplagen , betalas varans fulla
pris tillbaka med undantag för fraktkostnader . Återbetalning sker samma
dag eller senast dagen efter det att vi godkänt återköpet, beloppet
sätts in via våran bank till kundens bankkonto
För all försäljning till annan en privatpersoner är det köplagen som gäller
-
Garanti
SWEDX säljer alla produkter med 1 års garanti
Vid användning av LCD/LED-TV för kommersiellt bruk är garantin endast 3 månader
Observera att om kund, hos SWEDX, åberopar garanti på en produkt där
produkten efter undersökning visar sig inte vara defekt, debiteras kunden
395 kr inkl.moms i undersökningsavgift
Vid åberopande av garanti (vid försäljning till annan än privatpersoner) är det kunden som ansvarar för att skicka produkten till SWEDX serviceavdelning
-
Reklamationsrätt
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel i upp till 3 år för varor du har köpt efter den 1 april 2005.
Du som köpare måste bevisa att ett fel på varan fanns redan vid köpet. Fel som uppkommer inom 6 månader från köptillfället antas dock vara ett ursprungligt fel om inte säljaren kan visa motsatsen.
Reklamationsrätten gäller inte om felet beror på slitage eller felaktig användning . Vid sådana fel får du själv stå för kostnaden för en eventuell reparation. Har felet sin grund i ett felaktigt handhavande (du har själv orsakat felet) eller där vi inte kan hitta något fel, kommer vi att debitera dig en undersökningsavgift. Undersökningsavgiften är för närvarande 395 kronor
-
Reklamation
Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) bör du reklamera den till SWEDX AB inom skälig tid samt på visst sätt returnera varan.
Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall
Vid reklamation bör du kontakta SWEDX AB:s kundservice, och uppge order eller fakturanummer samt orsak till reklamationen för att få ett returnummer samt
en förbetald fraktsedel för återsändande av produkten (gäller endast i Sverige). Syftet med returnumret är att underlätta identifiering och administrering av återsändandet av varan
Observera att erhållande av returnummer och fraktsedel ej är att likställa med godkänd reklamation. Med användande av det av SWEDX AB erhållna returnumret bör varan tillställas SWEDX AB inom 14 dagar från meddelandet av returnummer
Returer bör lämpligen återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund. SWEDX AB kontrollerar/testar insända varor i enlighet med din felbeskrivning, det är därför en fördel om den är så utförlig som möjligt. Om varan befinnes vara felfri eller om felet inte går på garantin eller reklamationsrätten, så debiteras en avgift för att täcka SWEDX AB:s kostnader för returen, samt 395 kr ink moms i undersökningsavgift
Transportskada bör anmälas senast 7 dagar efter mottagandet till fraktbolaget och till SWEDX AB via e-post: support@swedx.com. Du bör
under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat, utan du ska vägra att ta
emot paketet och reklamera skadan till fraktbolaget! Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart till
fraktbolaget. SWEDX AB överlåter sin rätt till kunden att reklamera och kräva ersättning från fraktbolaget gällande transportskador.
Observera att det är kundens ansvar att reklamera skadan till fraktbolaget.
För att göra anmälan till SWEDX kundtjänst, klicka på den här länken
-
Ansvarar för fel
Föreligger fel som SWEDX AB ansvarar för, åtar sig SWEDX AB att på egen bekostnad avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller återbetalning av köpeskillingen, om detta kan ske utan väsentlig kostnad eller olägenhet för SWEDX AB
SWEDX AB:s ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor samt vad som anges i konsumentköplagen (1990:932). SWEDX AB bär inget direkt eller indirekt ansvar för till exempel - men ej begränsat till - inkompatibilitet, leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar, förlust i näringsverksamhet, driftsavbrott, förlust av lagrad information, merarbete eller annan ekonomisk skada
-
Support
-
Pixelpolicy
SWEDX tillämpar 3 pixelpolicyn för LCD/LED. Pixelpolicyn för respektive produkt finns under Pixelpolicy fliken i produktens sida. Nedan är länkar till SWEDX pixelpolicy
Pixelpolicy 1
Pixelpolicy 2
Pixelpolicy 3
|
|
|
|
 |
|
|