Köpvillkor
1. Köp
2. Leveranstid
3. Leveranssätt och fraktkostnad
4. Outlösta paket
5. Betalning
6. Ångerrätt
7. Garanti
8. Reklamationsrätt
9. Reklamation
10. Ansvar för fel
11. Support
12. Pixelpolicy
13. Tvist
- 1. Köp
- 2. Leveranstid
-
Leverans av varor som finns på vårt huvudlager sker normalt samma dag
eller senast vardagen efter att vi har mottagit Din betalning
- 3. Leveranssätt och fraktkostnad
-
SWEDX väljer fraktsätt och står fria att välja fraktbolag. Köparen kan
även själv välja önskad fraktform. Eventuella merkostnader på grund av
detta betalas av köparen. Alla kostnader i förbindelse med frakt
betalas alltid av köparen
- 4. Outlösta paket
-
För outlösta paket debiteras frakt och expeditionsavgift på 450 kr
- 5. Betalning
Swish::
Vänligen betala summa till 1230411496 och ange ditt ordernummer som meddelande
Kredit/kontokortsbetalningar:
Använd vår betaltjänst för att betala beställningen.
Förskottsbetalning:
Vänligen betala summan till: Bankkonto - SEB 5231-1023934 (Rekommenderas för snabbare orderhantering). Bank Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) Bankadress Box 4044. 102 61 Stockholm, eller till Plusgiro 155237-1. Ange ditt ordernummer som meddelande
Svea Faktura:
Vid betalning via Svea faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot Svea faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga Svea fakturor är av SWEDX överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Vänligen ange ditt ordernummer som betalningsreferens. Ordernumret anges i orderbekräftelsen som du får i ditt e-postmeddelande efter att du har bekräftat din beställning.
- 6. Ångerrätt
-
Ångerrätt - gällande privatpersoner (gäller endast postorder/Internetförsäljning)
SWEDX följer i Sverige reglerna i Konsumentköplagen/Distansavtalslagen gällande avbeställning av köp och följer gällande lagar gällande försäljning i EU. Du har som konsument 14 dagars öppet köp, från det att du tagit emot varan. Varor skall returneras med post eller personligen kompletta och i originalförpackning och i samma tillstånd som de levererades. Eventuell returporto för varan står kunden för.
Varor som returneras i enlighet med lagen om ångerrätt, varorna skall återsändas i originalemballage med alla tillbehör i samma skick ni mottagit varan (förpackningen får öppnas och produkten kan testas). Om detta inte sker, kan det medföra en förlängd behandlingstid tills dess att alla delar är tillbaka levererade. Vid retur av varor är det kunden som betalar retur fraktkostnaden. Vid korrekt genomförd retur enligt Konsumentköplagen , betalas varans fulla pris tillbaka med undantag för fraktkostnader . Återbetalning sker samma dag eller senast dagen efter det att vi godkänt återköpet, beloppet sätts in via våran bank till kundens bankkonto.
För all försäljning till annan en privatpersoner är det köplagen som gäller.
- 7. Garanti
SWEDX säljer alla produkter med 1 års garanti
Vid användning av LCD/LED-TV (icke digital skyltning produkter) för kommersiellt bruk är garantin endast 3 månader
Observera att om kund, hos SWEDX, åberopar garanti på en produkt där produkten efter undersökning visar sig inte vara defekt, debiteras kunden 650 kr inkl.moms i undersökningsavgift
Vid åberopande av garanti (vid försäljning till annan än privatpersoner) är det kunden som ansvarar för att skicka produkten till SWEDX serviceavdelning
- 8. Reklamationsrätt
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel i upp till 3 år för varor du har köpt efter den 1 april 2005. Du som köpare måste bevisa att ett fel på varan fanns redan vid köpet. Fel som uppkommer inom 6 månader från köptillfället antas dock vara ett ursprungligt fel om inte säljaren kan visa motsatsen. Reklamationsrätten gäller inte om felet beror på slitage eller felaktig användning . Vid sådana fel får du själv stå för kostnaden för en eventuell reparation. Har felet sin grund i ett felaktigt handhavande (du har själv orsakat felet) eller där vi inte kan hitta något fel, kommer vi att debitera dig en undersökningsavgift. Undersökningsavgiften är för närvarande 650 kronor
- 9. Reklamation
-
Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) bör du reklamera den till SWEDX AB inom skälig tid samt på visst sätt returnera varan.
Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall
- 10. Ansvar för fel
-
Föreligger fel som SWEDX AB ansvarar för, åtar sig SWEDX AB att på egen bekostnad avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller återbetalning av köpeskillingen, om detta kan ske utan väsentlig kostnad eller olägenhet för SWEDX AB
- 11. Support
-
SWEDX erbjuder kostnadsfri support via e-post support@swedx.com
- 12. Pixelpolicy
-
SWEDX tillämpar 3 pixelpolicyn för LCD/LED. Pixelpolicyn för respektive produkt finns under Pixelpolicy fliken i produktens sida. Nedan är länkar till SWEDX pixelpolicy
Pixelpolicy 1
Pixelpolicy 2
Pixelpolicy 3 - 13. Tvist
-
På dessa villkor skall svensk rätt tillämpas